Carrière

Loop geen conversie mis dankzij achteraf betalen

Een webshop onderhouden, da’s constant bijleren en optimaliseren. En ook je betaalmogelijkheden en je betaalreis neem je best van af en toe onder de loep. Zo heeft achteraf betalen of ‘later betalen’ heel wat voordelen. Bied je jouw klanten deze mogelijkheid nog niet aan? Dan is het hoog tijd om daar verandering in te brengen. Waarom, dat lees je hier.

© Pixabay.com

Je klanten tegemoetkomen: een kleine moeite, groot resultaat

Voordelen voor jouw webshopbezoekers en klanten, zijn natuurlijk ook voordelen voor jou. Want blije klanten zijn namelijk koopgrage klanten. En hoe maak je je klanten blij? Door tegemoet te komen aan hun noden en problemen op te lossen nog voor ze zich voordoen. Maar dat weet je als gedreven ondernemer al wel zeker? Achteraf betalen is zo’n slimme tegemoetkoming, die niet alleen voordelen heeft voor je klant, maar ook voor je business, maar daarover straks meer. Het principe van achteraf betalen is heel eenvoudig: Je klant bestelt één of meerdere producten op jouw webshop en kiest voor achteraf betalen. De bestelling wordt enkele dagen later netjes geleverd aan huis. Vanaf dan heeft hij twee weken om de bestelling te betalen via overschrijving of mobiel betalen. Doet hij dit niet, dan volgen er vriendelijke herinneringen. Wat zijn nu die geweldige voordelen, hoor ik je denken. Wel, het spreekt eigenlijk voor zich. De mogelijkheid om achteraf te betalen creëert vertrouwen. Vooral als we met een nieuwe klant te maken hebben die je webshop nog niet zo goed kent, dan kan dit een doorslaggevende factor zijn om toch een bestelling te plaatsen. Je trekt de klant zo als het ware over die streep van twijfel. Want, als het product hen niet zou bevallen, kunnen ze het (eventueel kosteloos) gewoon terugzenden, nog voor de betaling moet gebeuren. Dat geeft ruimte.

© Pixabay.com

Meer conversie en geen betaalrisico

De voordelen van achteraf betalen voor jouw onderneming zijn niet te onderschatten. Zo bestellen jouw webshopbezoekers meer en vaker wanneer ze de mogelijkheid hebben om later te betalen. Je conversie schiet dus de hoogte in en hoewel je natuurlijk wel voorbereid moet zijn op meer retours, zal je effectieve omzet zonder twijfel stijgen. Wat wil je nog meer? AfterPay voert zelfs in een oogwenk een risicocheck uit bij de klanten die kiezen voor achteraf betalen. De achterafbetalingen verlopen via je payment service provider, samen met je andere betaalmethoden. Verder heb je als webshop met AfterPay geen betaalrisico, AfterPay neemt dat volledig op zich.

Je hoort het, alleen maar voordelen dus. Super tip: Plaats AfterPay als tweede optie in je checkout en zie de bestellingen binnenrollen als nooit tevoren!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *